نحوه انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

شما مي دانيد که براي موفقيت در بازار رقابتي امروز، بايد بهترين انتخابها را داشته باشيد. با توجه به تغييرات بزرگي که امروزه در بخش ترويجي بازاريابي شرکت ها بوجود آمده و تغيير رويکرد مشتريان به سمت پلتفرم هاي مختلفي مانند وب سايت ها، شبکه هاي اجتماعي و تلفن همراه، شرکتها را بر آن داشته تا بتوانند بهترين عملکرد را با طراحي سايت خود و حضور در اين بازار رقابتي را ايجاد کنند. لذا حضور پر رنگ در اين بازار نيازمند انتخاب بهترين شرکت طراحي سايت متناسب با نياز شماست.
ما در اين مقاله به مواردي مي پردازيم که به شما در انتخاب يک شرکت طراحي وب سايت حرفه اي، مناسب با نياز شما کمک خواهد کرد.

1- انتخاب هدف وب سايت شرکت
اولين مسئله مهم در طراحي سايت شما انتخاب هدف است. اينکه شما از وب سايت خود و بازاريابي اينترنتي آن چه مي خواهيد. شما به بررسي دقيق آنچه که براي موفقيت ضروريست، نياز داريد. براي مثال اگر وب سايتي با اهداف فروش و تجارت الکترونيک داريد براي موفقيت آن بر روي برگشت سرمايه، بازاريابي، تبديل بازديد به فروش تمرکز مي کنيد. و يا اگر شرکتي تازه کار هستيد و نياز به معرفي برند خود داريد، بر روي ارائه اطلاعات درست از خدمات و محصولات خود به مشتري تمرکز مي کنيد. پس در اين مورد داشتن چشم انداز صحيح و تمرکز بسيار لازم است.

وقتي که شما بدانيد براي موفقيت خود به چه نيازي داريد و هدف اصلي طراحي سايت شرکت را بدانيد، مي توانيد با ديد وسيع تري در انتخاب بهترين شرکت طراحي سايت متناسب با اهداف خود داشته باشيد.

2- اطلاع از ارزشها و هزينه هاي طراحي سايت

هزينه بسيار مهم است. هزينه ممکن است به بستن قرارداد و يا شکستن قرارداد منتهي شود. همانطور که در بازار سنتي شما هر چقدر که هزينه مي پردازيد به همان ميزان دريافت مي کنيد با به اصطلاح (هر چقدر پول بدهيد همان قدر آش مي خوريد!) در دنياي طراحي سايت و خدمات آنلاين نيز اين قانون صدق مي کند. اگر شما مي خواهيد با کاهش هزينه طراحي سايت خود در هزينه هاي شرکت صرفه جويي نماييد و يا فکر مي کنيد که با هزينه کم نيز مي توانيد به نتايج خوبي دست يابيد، بايد گفت که ارزشهاي زيادي که در طولاني مدت ممکن است به آن نياز داشته باشيد را از دست بدهيد.
خوب پس چگونه هزينه طراحي سايت شرکتي خود را توجيه کنيم؟ اين يک مسئله ساده رياضي است. حال شما تخقيق کنيد در مورد اينکه در يکسال گذشته چه مقدار در بازاريابي و تبليغات شرکت خود هزينه کرديد؟ در 5 سال اخير چطور؟ چگونه اين هزينه ها به موفقيت رسيده است و وضعيت بازگشت سرمايه شما چگونه است؟ و کداميک از هزينه ها بازخورد خوبي داشته؟ آيا آنها که بر سر هزينه شان صرفه جويي کرديد؟
نتيجه: شرکت طراحي سايتي را بيابيد که بابت ارزشهايي که ارائه مي دهد هزينه مشخصي را داشته باشد. و معمولا پکيجهاي طراحي سايت را ارائه مي نمايند با امکانات و هزينه هاي مختلف. شما با بررسي اين هزينه ها و ارزشها مي توانيد پلن مورد نظر خود را بيابيد.

3- سابقه و تجربه
لزوما مقدار زمان حضور شرکت طراحي سايت در بازار نشانگر بهتر بودن آن نيست چرا که بسياري از ايده هاي نو و روشهاي جديد توسط شرکت هاي جديد به بازار معرفي مي شوند. مهم درک حرفه اي آن شرکت از بازار و ارائه راه حل مناسب به شماست.
نتيجه: شرکت هاي طراحي سايت انتخابي خود را تحليل کنيد. نمونه کارهاي آنها و مشتريان آنان را بررسي نماييد. بعضي از شرکت هاي طراحي سايت قسمت نظرات مشتريان را در وب سايت خود دارند. در آنجا مي توانيد ميزان رضايت آنان را بسنجيد.

4- برقراري ارتباط و يادگيري

وب با تغييرات همبشگي خود از لحاظ فني به يک هيولاي بزررگ و پيچيده تبديل شده است حتي براي ما طراحان وب سايت. پس درک شما از دنياي وب بسيار به انتخابهاي شما در زمان گفتمان با شرکت طراحي سايت کمک خواهد نمود.

اگر شما تصور درستي از امکانات سايت خود و دنياي وب نداشته باشيد ممکن است در انتخاب هايتان دچار اشتباه شويد، البته بسياري از طراحان وب شما را از اشتباهتان آگاه مي سازند.

نتيجه: بياموزيد و اطلاعات جمع کنيد. اگر در پروژه اي منظور و هدف طراح را نفهميديد حتما سئوال کنيد و به طراح انتخابي خود حق اظهار نظر در مورد آنچه پيشنهاد مي دهيد، بدهيد.

5- تشخيص محتواي درست

شما حتما با دلايلي تصميم به طراحي مجدد يا طراحي سايت جديد خود گرفته ايد. در اکثر موارد نحوه نمايش سايت و طراحي گرافيکي آن براي شما مهم است و به ذهن مي آيد. اما مهم ترين مسئله که اغلب ناديده مي شود مطالب سايت است. اگر شما قبل از تهيه محتواي سايت اقدام به طراحي و انتخاب شرکت طراحي سايت خود نماييد بسيار اشتباه کرده ايد.

شرکت طراحي سايت نياز دارد به شناخت عميق از کسب و کار شما، مشتريان شما و در کل صنعتي که شما در آن فعال هستيد. بدون انتخاب محتواي صحيح آنها نمي توانند تاکتيک لازم براي رساندن پيام شما به بازديد گنندگان را ارائه کنند.

نتيجه: با کمک متخصصين محتواي مناسبي براي کمک به مشتريان خود تهيه نماييد. محتوا شامل همه چيز مانند مطالب، فيلم و عکس مي باشد.

6- آنچه مي خواهيد واقع بينانه باشد

اهدافي واقع بينانه داشته باشيد. موفقيت در دنياي وب تضميني نيست و هيچ شرکتي نمي تواند موفقيت شما را تضمبن نمايد به جزء خود شما. بدست آوردن رتبه در 1 در گوگل يک شبه اتفاق نمي افتد و هميشگي نيست، شما به چيزي فراتر از اينها نياز داريد تا بتوانيد فروش بهتري داشته باشيد.
اهدافتان را براي شرکت طراحي سايت خود شرح دهيد و از آنان ارائه راه حل مناسب را جويا شويد.

7- استراتژي روشن شرکت طراحي سايت
بهترين شرکت طراحي سايت انتخابي شما، بايد تصوير روشني از استراتژي وب شما ارائه دهد. يک استراتژي خوب وب، کسب و کار شما را ارتقا مي بخشد و در تبديل بازديدکنندگان به مشتريان شما نقش اساسي ايفا مي نمايد.

8- ارتباط خوب = سرمايه گذاري خوب
يک شرکت طراحي سايت خوب بايد بتواند پس از انجام پروژه، خدمات پشتيباني خوبي ارائه دهد. کار شما با شرکت طراحي سايت تمام نشده است. شما بايد پل ارتباطي خوبي با شرکت طراحي سايت خود داشته باشيد.
التج