7 نکته مهم در بهبود تعامل کاربر با وب سایت شما

با پيشرفت تکنولوژي و بهبود تکنيکهاي طراحي سايت، اين صنعت با تغييرات و دگرگوني هاي پي در پي مواجه است. بسياري از طراحان وب که درگير پروژه هاي طراحي هستند به دلايل گوناگون ممکن است از روشها و متد قديمي در وب سايت هاي طراحي شده توسط آنان استفاده کنند. البته گاهي نيز اصرار مشتري بر استفاده از يک تکنيک قديمي اين مسائل را ايجاد مي کند.
گاهي اوقات طراحان سايت به علت مشغله و درگيري در پروژه ها و از همه مهم تر به درآمد رسيدن کسب و کارشان، نيازي به آپديت کردن خود نمي بينند و همچنان از روشهاي قديمي و منسوخ در طراحي سايت استفاده مي کنند. طراحان سايت مي بايست براي آنکه در روند طراحي وب سايت حرفه اي پايدار باشند، خود را بروز نمايند و با متد و روشهاي جديد طراحي وب سايت آشنايي يابند.
حال در اينجا به شش اشتباهي که امروزه به واقع بسيار بد شناخته مي شوند مي پردازيم:

استفاده از فلش اينترو
روزي استفاده از انيميشنها و افکتهاي تصويري در طراحي سايت آنقدر جذاب بود که اکثر طراحان سايت را به سوي تکنولوژي فلش جذب مي کرد. در اين بين صفحات اينترو و ورودي فلش نيز مد شد که کاربر بايد زمان زيادي براي لودينگ و تماشاي اين صفحات اينترو صرف مي کرد. اشتباه محض!!!
خيلي زود طراحان سايت به اشتباه خود پي برده و کم کم اين روشها منسوخ گشته اند. ولي گهگاه ديده شده که بعضي از طراحان همچنان در طراحي سايت خود و مشتريان از صفحات ورودي فلش استفاده مي کنند.

طراحي سايت فول فلش
در سال 2015 طراحي يک سايت فول فلش يعني بازگشت به دوران دايناسورها !!! روشي که در سالهاي 2004 - 2005 مد شد و با استقبال طراحان سايت مواجه شد. اما امروزه به دلايل مختلف از جمله بهينه سازي ضعيف براي موتورهاي جستجو، عدم نمايش در فلش در بغضي از سيستم عاملهاي موبايل هاي هوشمند و از همه مهمتر حجم بالا و مدت زمان طولاني لودينگ و انتظار بازديدکننده دست به دست هم داد تا استفاده از اين تکنولوژي کمتر شده و در نهايت منسوخ گردد.

عدم بهينه سازي طراحي براي دستگاههاي موبايل
امروزه با رشد روزافزون دسترسي به اينترنت از طريق موبايل، استفاده از تکنيکهاي طراحي سايت جهت نمايش هر چه بهتر وب سايت براي اين نوع کاربران اهميت زيادي پيدا کرده است. با پديد آمدن css3 و استفاده از متد طراحي سايت ريسپانسيو، و همچنين توليد فريم ورک هاي قدرتمند براي طراحان سايت، طراحي يک وب سايت سازگار با موبايل و تبلت روشي عقلاني و به صرفه براي طراح سايت است. لذا امروزه نداشتن نسخه موبايل و بهينه شده براي دستگاههاي مختلف يک ضعف بزرگ محسوب مي گردد. ما قبلا در مقاله مزاياي طراحي سايت ريسپانسيو به مزيت هاي استفاده از اين نوع طراحي پرداخته ايم.

عدم استفاده ازفرم هاي تماس

شايد براي شما هم مورد عجيبي باشد که آيا هنوز هم هستند کساني که در وب سايت خود فقط به نمايش آدرس و شماره تلفن اکتفا کرده و از اهميت وجود فرم هاي تماس غافلند؟ بله، بازهم شاهد وب سايتهاي هستيم که از فرم هاي تماس استفاده نمي کنند و از بازدهي خوب آنان در تعامل با کاربران بي خبرند.

عدم وجود اطلاعات تماس
اطلاعات تماس نيز به اندازه فرم ها مهم هستند. اعتماد سازي، اطلاع از موقعيت مکاني شما و ... از جمله مسائلي است که استفاده از اطلاعات تماس را الزامي مي سازد.

استفاده از قالبهاي عمومي و تکراري
استفاده از قالبهاي عمومي و تکراري که بعضا در هنگام استفاده از سيستم هاي مديريت محتوا پيش مي آيد، واقعا نکنه اي منفي در طراحي يک سايت است. طراحي قالب اختصاصي و يکتا، ارزش کسب و کار شما را بالا برده و به برداشت صحيح تصوير برند شما توسط کاربر کمک خواهد نمود.
التج