تاکتیکهای طراحی تعاملی در طراحی سایت حرفه ای

هدف نهايي از طراحي و راه اندازي يک وب سايت، ايجاد تعامل با کاربر است. استفاده از اصول و تاکتيکهاي طراحي تعاملي در طرحي بصري وب سايت نقش موثري خواهد داشت. طراحي سايت مبتني بر اصول علم ارتباطات مي تواند به موفقيت يک وب سايت و افزايش مشتريان نهايي شما بيانجامد.

درک مشتريان
مهمترين چيز در ايجاد طراحي سايت ارتباط محور، درک و شناخت کاربران وب سايت است. اينکه مخاطبان شما چه کساني هستند؟ در چه محدوده سني قرار دارند؟ و اطلاع از علايق و سلايق آنان. روشن شدن اين موارد به شما کمک خواهد نمود تا طراحي خود را بر اساس سليقه آنان و نوع کاربري آنان انجام دهيد. اطلاع از محدوديت جغرافيايي و فرهنگي مخاطبان شما مي تواند در انتخاب رنگ و نوع طراحي سايت شما تاثير بگذارد.
اگر دسترسي به کاربران وب سايت خود داريد، با آنها به گفتگو بپردازيد و سعي کنيد از علايق و سلايق آنان اطلاع کسب نماييد. شما با مطالعه انجمن هاي آنلاين مرتبط با کاربران هدف خود مي توانيد اطلاعات زيادي در مورد آنان جمع آوري نماييد. در اين انجمنها مي توانيد به مکاتبات و نيازهاي اين افراد دست پيدا کنيد و سليقه فرهنگي آنها را بيشتر بشناسيد. طراحي سايت مبتني بر درک و شناخت گروه هدف مي تواند به موفقيت يک وب سايت کمک شاياني نمايد.

درک موقعيت کاربران در سايت
براي صفحات مختلف وب سايت خود پيشفرض هايي جهت ادامه فعاليت کاربران در سايت داشته باشيد. درک کنيد که کاربري که با استفاده از موتورهاي جستجو به صفحه اي از وب سايت شما مراجعه نموده به دنبال چه چيزي است و خواسته او را برآورده سازيد. به او پيشنهادات ديگري جهت ادامه کار با سايت ارائه دهيد. نوار جستجو را در معرض ديد کاربر بگذاريد که در صورت لزوم بتواند موارد لازم را جستجو نمايد.

هر چه ساده تر، ارتباط بهتر
امروزه طراحان سايت و مشتريان آنان به استفاده بيشتر از جلوه هاي بصري و متنوع تاکيد دارند که لزوما نيازي به استفاده از آنان نيست. در ايجاد يک تجربه تعاملي، ساده سازي و دوري از تجمل و زرق و برق بسيار مهم است. استفاده از عوامل پايه برجسته سازي آنها در سايت و حذف موارد زينتي و غير ضروري مي تواند کمک زيادي به ايجاد يک ارتباط با کيفيت کمک نمايد.

طراحي براي ايجاد گفتگو

هدف نهايي طراحي يک سايت تعاملي، ايجاد ديالوگ با کاربر است. سادگي ارتباط کاربر با وب سايت شما مي تواند به آغاز گفتگوي شما با او کمک نمايد. با ارائه اطلاعات درست مي توانيد توجه او را به وب سايت خود جلب نموده و خواهان صرف وقت بيشتري با شما گردد.

توجه به جزييات
به جزييات توجه زيادي نماييد. توجه به جزييات زياد و بهبود موارد جزئي مي تواند در حالت ترکيبي تغييرات بزرگ و خوبي را در طراحي سايت حرفه اي شما ايجاد نمايد. خود را جاي کاربر گذاشته و موارد يک صفحه را جزء به جزء بررسي نماييد. مثلا اگر در صفحه اي فرم تماسي داريد تمامي موارد را بررسي نماييد. براي مثال کاربر در مواجه با اين فرم چه عکس العملي نشان خواهد داد. و يا اينکه آيا مايل به درج اطلاعات شخصي خود هست؟ پس از کليک بر روي دکمه ارسال چه اتفاقي بيفتد بهتر است؟ صفحه رفرش شود و يا به صفحه اي جديد ارجاع داده شود؟ نمايش خطاها چگونه است؟ آيا نيازي به درج فيلدهاي بيشتر است يا خير؟
هر چه جزئي تر صفحه سايت خود را مرور نماييد ميتوانيد ارتباط بهتري با کاربر خود ايجاد نماييد.
التج