سئو سازی سایت و مطالب آن

بر خلاف چيزي که اکثريت تصور مي کنند سئو سايت سخت نيست، همه ما مي توانيم سئو سازي مناسبي براي مطالب ورودي خود داشته باشيم.
وقتيکه از بهينه سازي يک صفحه صحبت مي شود در واقع صحبت از بهبود تجارب بازديدکنندگان از آن صفحه است و رسيدن به مطلب مورد هدف آنان. لذا حتما لازم به استفاده از لينک سازي، دکمه هاي اشتراک گذاري و با پست گزاري در انجمن ها نيست، همه اينها اتفاق مي افتد بصورت خودکار با انجام سئوي مناسب براي مطالب مناسب.

همچنين بهينه سازي حرفه اي يک صفحه به موارد مختلفي بستگي دارد که با رعايت آنان رتبه بندي سايت شما مي تواند افزايش پيدا کند. حال به بررسي اين موارد مي پردازيم که مي تواند به مديران وب سايت ها و فعالان حوزه طراحي سايت در بهبود بازديد سايت خود کمک نمايد.

جستجو و تحقيق براي کلمات کليدي
سئوي يک صفحه با انجام جستجو و تحقيق در کلمات کليدي آغاز مي شود. همانند تحقيقات بازار در بازاريابي محصولات، تحقيقات کلمات کليدي نيز نقش بسزايي را در بازاريابي محتوا ايفا مي نمايد. اين تحقيقات با آمار و ارقام واقعي به ما نشان مي دهد که مردم چه کلماتي را جستجو مي نمايند. در نتيجه انتخاب کلمات کليدي مناسب باعث بهبود بهينه سازي سايت و افزايش بازديد سايت شما خواهد شد
يکي از ابزاري که ميتوان براي تحقيقات کلمات کليدي استفاده کرد استفاده از ابزار گوگل پلنر است که بيشترين استفاده را براي جستجو و تحقيقات کلمات کليدي دارد.

نوشتن عنوان جذاب براي سايت
عنوان سايت (تايتل) يکي از مهمترين عناصر جذب بازديد کنندگان سايت شماست. در يک مطالعه نشان داده شده که از هر 10 نفر، 8 نفر از آنان عنوان مطلب را مي خواند و فقط 2 نفر از آنان خود متن را مي خواند.
ولي اگر از عنواني جذاب استفاده شود مي تواند خواننده را براي خواندن کل مطلب ترغيب نمايد. عنوان مطلب مانند يک جمله تبليغاتي است براي فروش مطلب خود به مشتري. با رعايت موارد زير مي توانيد عنوان سايت مناسبي براي سايت خود داشته باشيد:

در عنوان مطلب خود از کلمات کليدي مناسب با هدفتان استفاده نماييد.
تعداد کاراکتر موجود در عنوان سايت را بين 50 تا 60 کاراکتر نگه داريد.
استفاده از لغات جذاب مانند: عالي، باور نکردني، غير ضروري، ضروري، چگونه و...

ساخت آدرس سايت مناسب براي سئو سازي
شما مي دانيد که گوگل کلمات کليدي را در صفحه نتايج جستجو شده bold مي کند از جمله کلمات کليدي موجود در آدرس سايت، اين بدان معني است که استفاده از کلمات کليدي در آدرسها نيز مورد هدف گوگل مي باشد. همچنين توصيه شده که آدرسهاي وب سايت نيز تا حد امکان کوتاه باشند.

از تگهاي Heading مناسب

از تگهاي (h1-h6) براي عنوانها و زير عنوانهاي مطالب استفاده مي شود که مهمترين آنها h1 است که براي عنوان اصلي مقاله با مطلب استفاده مي گردد. لذا استفاده از کلمات کليدي مناسب در اين تگها براي سئو سازي سايت شما مفيد مي باشد.

 

استفاده از تصاوير در مطالب سايت
شما براي رساندن مفاهيم و درک درست از مطالب شما براي خواننده، نياز به استفاده از عکس و تصاوير حرفه اي و مناسب در صفحات خود داريد. استفاده درست و بهينه سازي عکسهاي صفحه براي موتورهاي جستجو نيز باعث بالارفتن ارزش صفحه شما در گوگل مي شود

. پس رعايت نکات زير در بهينه سازي عکس هاي استفاده شده در سايت بسيار مهم است.

بهينه سازي حجم و سايز تصاوير جهت لود سريعتر براي خواننده
تغيير نام فايل عکسها به کلمات کليدي مربوطه
استفاده از تگ alt براي تصاوير
استفاده از caption در صورت نياز

استفاده از لينکهاي خارجي و داخلي
بهترين مثال براي آگاهي از قدرت لينکهاي داخلي براي سئو، وب سايت ويکيپديا است. آنها با استفاده از تعداد زيادي لينک داخلي در مطالب خود توانستند در چندين دوره بالاترين رنک پيج را داشته باشند. اين لينکها هم باعث بالارفتن مدت زمان بازديد کاربر از سايت شما مي شود و هم در لينکسازي از طريق کپي برداري از سايت شما کاربرد دارد.

لينکهاي داخلي در ويکيپديا

و اما لينکهاي خارجي، همه ما مي دانيم که لينک وب سايت ما در صفحات سايتهاي داراي رنک بالا براي سئو بسيار مفيد است ولي آيا مي دانيد که لينک خارجي وب سايت هاي رنک بالا در وب سايت ما مي توند مفيد باشد؟ بله ميتواند. وقتي موتورهاي جستجو لينکهاي خارجي سايت شما را دنبال مي کنند سيگنالي مبني بر قابل اعتماد بودن وب سايت شما دريافت مي کنند.

افزايش سرعت لود سايت
گوگل بارها تاييد کرده که افزايش سرعت سايت در رتبه بندي سايت تاثير دارد. شما مي توانيد سرعت سايت خود را با استفاده از هاستينگ مناسب تر، بهينه سازي حجم عکسها و تصاوير سايت، استفاده از کش و يا cdn افزايش دهيد.

انتشار مطالب طولاني
مطالب طولاني معمولا داراي رتبه بهتري در گوگل هستند. در تصوير زير که نتيجه يک مطالعه است مي توانيد ببينيد که مطالب طولاني تر داراي رتبه بهتري در نتايج گوگل هستند.

افزايش رتبه صفحات طولاني در گوگل

براي صفحات و مطالب کوتاه نگران نباشيد، آنها نيز مي توانند رنک بالايي داشته باشند ولي در رابطه با کلمات کليدي رقابتي بايد محتواي طولاني تري ايجاد نمود.

نوشتن تگ توضيحات (description)
استفاده از description در سايت به تنهايي رنک سايت شما را بالا نمي برد، همه کاري که انجام مي دهد افزايش ctr (کليک خوردن) لينک سايت شما است. متا تگ description توصيفي است از صفحه شما که با جمله بندي درست و حساب شده مي تواند باعث افزايش وروديهاي سايت يا همان ctr شما شود. در نتيجه با افزايش ctr رنک سايت شما نيز بالاتر مي رود.
رعايت نکات زير در استفاده از تگ description توصيه مي شود:

در تگ description بيش از 160 کاراکتر استفاده نشود.
استفاده از کلمات کليدي در description
استفاده از متني خاص و جذاب
استفاده از کلمات تحريک کننده
جلوگيري از تکرار کلمات مشابه
پايان
شايد در ابتدا انجام و رعايت نکات بالا سخت به نظر رسد ولي با تکرار اين نکات، تمامي آنها به عادت تبديل مي شوند و در نتيجه شاهد افزايش رتبه سايت خود در موتورهاي جستجو خواهيد شد.