سئو on-page

درست است که سئو سايت يک کار به هم پيوسته و ادامه دار مي باشد ولي مي توان کارهاي سئو را به دو دسته عمده تقسيم کرد. اگر شما جزو آن دسته از کاربران هستيد که پاسخ سئوال سئو چيست؟ را مي دانيد و مي خواهيد بيشتر درباره سئو بدانيد با ما همراه شويد.
در کل کارهايي که شما به عنوان سئو بر روي سايت خود مي توانيد انجام دهيد به 2 دسته عمده زير تقسيم ميشود.
سئو On-page يا onpage
سئو Off-page يا offpage
سئو , سئو سايت
ما در اينجا قصد داريم تا درباره سئو on-page براي شما صحبت کنيم. سعي کرده ايم که تمام کارهاي لازم براي انجام سئو on-page را در زير به صورت يک نمودار به شما عرضه کنيم و در ادامه توضيح مختصري را درباره هر کدام به شما بدهيم.
سئو on-page در حقيقت آن دسته از کارهايي است که شما بايستي درون سايت خودتان انجام دهيد. برخي از اين کارها را نيز شما بايستي در زمان طراحي سايت پيش بيني نماييد ولي عمده کارهايي که شما بعد از طراحي سايت خود بايستي انجام دهيد به شرح زير مي باشد.

سئو , سئو سايت , سئو on-page , بهينه سازي سايت

انتخاب کلمه کليدي
کسب و کار هميشه بر اساس يک محصول و يا خدمات شکل گرفته است. همان محصول و يا خدمات کلمه کليدي شما است. شما وقتي کلمه کليدي خودتان را انتخاب ميکنيد، مي توانيد استراتژي سئو سايت تان را بر اساس آن طرح ريزي کنيد.
تگ هدر سايت / متاديسکريپشن
پس از انتخاب کلمه کليدي براي سايت شما بايستي هد سايت تان را بر اساس آن کلمه کليدي تگ بزنيد، اين کار براي موتورهاي جستجو است که بدانند شما در داخل سايت خود مي خواهيد درباره چه چيزي سخن بگوييد و يا فعاليت کنيد. متاديسکريپشن يا همان متاي توضيحات نيز به کاربران و موتورها توضيحات کوتاه و مفيدي را از شما و فعاليت تان مي دهد.
تگ H1
شما مي توانيد در داخل سايت براي صفحات مختلف تان و محتواي داخل آن از تگ هاي h1 ، ... ، h6 استفاده کنيد ولي تگ h1 مهمترين تگ در هر صفحه وب است.
تگ ALT
وقتي در سايت خودتان از عکس استفاده مي نماييد سعي کنيد که به عکس تان تگ بزنيد. اين کار باعث خواهد شد که وقتي کاربران به دنبال عکس مي باشند گوگل بر اساس تگ هاي عکس ها به انها تصاوير را پيشنهاد دهد. همينطور وقتي عکس هنگام لود باز نميشود تگ و توضيح عکس به کاربر نمايش داده ميشود.
محتواي منحصر بفرد
محتوايي که در سايت خود قرار مي دهيد نبايد کپي باشد. کپي بودن محتوا براي سئو سايت شما مثل سم مي باشد. گوگل محتواي کپي را تشخيص مي دهدو بنابراين امتياز خاصي را براي شما در نظر نميگيرد. در حقيقت گوگل خواهان اين است که هر سايت با توليد محتواي منحصر بفرد به توليد دانش کمک کند.
متاتگ
متاتگ ها براي راهنمايي موتورهاي جستجوگر است. شما وقتي براي يک محتواي منتشر شده در وب سايت متاتگ مناسب را بر اساس محتوا انتخاب مي کنيد گوگل بر اساس همين متاتگ ها شما را در صفحات نتايج خود بالا مي برد. البته گمان نکنيد که متاتگ زياد مي تواند خيلي مفيدتر باشد. گوگل تنها به تعداد محدودي از متاتگ ها توجه ميکند چرا که تعداد متاتگ بايستي متناسب با مقدار محتوا باشد.
بهينه سازي تصاوير و ويدويوها
تصاوير درج شده در محتواي سايت بايستي بهينه باشد. شما وقتي مي خواهيد تصويري را در سايت منتشر نماييد به اندازه و ابعاد آن توجه کنيد. اندازه حجم بالاي عکس باعث مي شود که صفحه شما دير لود شود و کاربران اذيت شوند. همينطور به ابعاد عکس هاي مورد استفاده خود دقت نماييد. سعي کنيد در يک محتوا وقتي از چند عکس استفاده مي کنيد داراي ابعاد يکسان باشند. گوگل به محتواهاي استاندارد و عکس هاي يک دست و با حجم کمتر اهميت بالايي مي دهد و نمره خوبي را براي سئو سايت شما لحاظ ميکند.
لينک داخلي
ايجاد لينک داخلي درست ارتباط بين صفحات شما را به درستي و خوبي برقرار خواهد کرد و به کاربران کمک خواهد کرد که به راحتي صفحات شما را ببينند.
ايجاد نقشه سايت
براي سايت خود نقشه تهيه کنيد. افزنه هايي براي اين کار وجود دارد و مي توانيد از آنها کمک بگيريد. ايجاد نقشه سايت در حقيقت باعث مي شود وقتي خزنده هاي گوگل وارد سايت شما مي شوند بتوانند تمام صفحات سايت تان را ببينند و آن ها را ايندکس کنند.
اعتبار سنجي بر اساس W3C
سايت خود را بر اساس W3C اعتبار سنجي کنيد. اگر سايت شما بر اساس اين استاندارد باشد گوگل امتياز سئو سايت شما را بالا خواهد برد.
وب نوش