چگونه یک شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟

چنانچه شما در حال حاضر قراردادي را با يکي از شرکت هاي طراحي سايت داريد يا به دنبال شخص يا شرکتي براي طراحي سايت خود مي گرديد، بزرگترين مشکلي که با آن برخورد خواهيد کرد آنستکه که چگونه شرکتي مطمئن براي اين منظور بيابيم؟ شرکتي که کار طراحي را به نحوه صحيحي و در موعد مقرر به سرانجام برساند.

بسياري از سايت ها به شما و وبمسترها اين امکان را مي دهند تا پروژه هاي خود را براي شرکت هاي طراحي سايت به مناقصه گذاريد. تمامي اين سايت ها به شما اين امکان را مي دهند تا با شرکت ها و کساني که براي شما کار خواهند کرد، از قبل تماس گرفته و با آنها صحبت کنيد. حتي بسياري از آنها بر اساس، کشور، استان، شهر و منطقه شرکت ها را دسته بندي مي کنند که به شما اين امکان را مي دهد تا مناطقي که دستمزدها بالا نمي باشند و شهرهاي صنعتي نمي باشند، شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنيد. اينکار به شما اين امکان را خواهد داد تا هزينه هاي پروژه خود را پايين نگه داريد. به عبارت ديگر، شما با استخدام نفرات کمتر، در هزينه ها صرفه جويي مي کنيد.

سئوالي که مي ماند آن است که چطور مي توان از ميان شن ها، الماس را پيدا کرد؟ شخص يا شرکتي که بتواند کاري با کيفيت را در مدت زمان مقرر شده با هزينه هاي معين شده به شما تحويل دهد؟ پاسخ دادن به اين پرسش ساده نمي باشد. بهترين کاري که مي توانيد انجام دهيد استفاده از ابزارهايي مي باشد که در برخي از سايت ها براي ارزش دهي به شرکت ها و وب سايت ها ارائه مي شود.

متاسفانه اکثر چنين سايت هايي از سيستم هاي ارزش دهي ضعيفي استفاده مي کنند بطوريکه به مشتريان اجازه مي دهد تا تنها امتيازي را بين 0 تا 10 به طراحان بدهند. چنين سيستم هايي معمولا فاکتورهاي مختلفي را در خود جاي نمي دهند، فاکتورهايي نظير نوع پروژه و پيچيدگي هاي آن.

پيچيدگي يک پروژه فاکتور مهمي مي باشد. طراحان سايت هايي که پيچيدگي خاصي ندارند و خيلي ساده طراحي شده اند مي توانند در اين سيستم امتياز بالايي را براي کارهاي خود کسب کنند. ولي تضميني وجود ندارد که آنها بتوانند پروژه هاي پيچيده تر را بخوبي هدايت کنند. از آنجاييکه پروژه هاي پيچيده تر، هزينه هاي بالاتري را طلب مي کنند، در نتيجه چنين سيستم هايي مي بايست حداقل فاکتور مبلغ پروژه را نيز در فرمول هاي رتبه بندي خود در نظر بگيرند تا اطلاعات اضافه تري را به مشتريان ارائه دهد. با اينکار، تصميم گيريهاي مشتريان، ساده تر خواهد شد.

در زير چند پيشنهاد براي انتخاب شرکتي مناسب در طراحي سايت را مورد بحث قرار مي دهيم.
مشتري هرگز نبايد مبلغ را عنوان کند

ممکن است بپرسيد دليل اين امر چه مي تواند باشد؟ چنانچه مبلغ را عنوان کنيد، اکثر شرکت ها بر حسب مبلغ عنوان شده از سوي شما، هزينه ها را پيشنهاد خواهند داد. متاسفانه هزينه ها و دستمزدها در يک شهر يا منطقه نسبت به مناطق ديگر مي تواند کاملا متفاوت باشد.

بعنوان مثال، فرض کنيد شما قصد داريد تا لوگويي را براي خود طراحي کنيد و انجام اينکار را بدست طراحي بسپاريد. هر گرافيست ماهري مي بايست قادر به انجام اينکار باشد. در نتيجه مطلوب ترين کار اين است که با کمترين هزينه اينکار را انجام دهيد. ولي تصور کنيد که مخاطبان شما افرادي در استراليا هستند. در اينصورت منطقي نيست تا تصور کنيد طراحي در ايران يا چين، بتواند به همان خوبي طراحي که بومي استراليا مي باشد، از مخاطبان شما مطلع باشد. ولي به اين نکته توجه داشته باشيد که هزينه هاي طراحي در استراليا به مراتب بسيار بالاتر از هزينه هاي طراحي در ايران و چين است.