فهم اهمیت عملکرد سایت | سئو سایت بالا بردن سرعت عملکرد سایت

با اينکه درباره بالا بودن سرعت پردازش و بارگذاري سايت بسيار تأکيد شده است ، اما سايت هايي که کارايي و فايده فراواني براي کاربران دارند صرفا سايت هايي نيستند که حداکثر سرعت بارگذاري را دارند . يک سايت علاوه بر برخورداري از سرعت بالا و بهينه بودن ، بايد از محتواي مناسب و کاربردي نيز برخوردار باشد تا رضايت کاربرانش را جلب کند .
مي توان به جاي پياده سازي راه حل هاي فني پيچيده ، از يک طرح قوي براي توسعه واسط کاربري سايت استفاده کنيم تا در طول بارگذاري کامل محتواي سايت ، کاربر دچار خستگي نشود و سايت را ترک نکند . در واقع طراحي UX (تجربه کاربري) و طراحي UI (واسط کاربري) مي توانند دو راه بسيار مناسب براي نگه داشتن کاربر در صفحه وب سايت تا بارگذاري کامل آن هستند .

کمک گرفتن از گوگل براي بهينه سازي سايت | بالا بردن سرعت سايت
گوگل نيز مي خواهد تا تمام وب سايت ها با حداکثر سرعت براي کاربران بارگذاري شوند ، در نتيجه خود اين مسئله مي تواند به طور کلي تأثيري مثبت بر سرعت پردازش تمام سايت ها داشته باشد . با تکنولوژي فشرده سازي ، به نام " Brotli " ، که توسط گوگل در سال گذشته منتشر شد ، مي توانيد از اين ابزار فوق العاده براي طراحي سايت خود استفاده کنيد .
بهترين جا براي شروع به کار و آشنايي با اين ابزار گوگل مراجعه به خود صفحه " وب را سريع تر کنيم " در وب سايت توسعه دهندگان گوگل مي باشد .
بهينه سازي سرعت سايت با استفاده از بارگذاري تکه اي | بهينه سازي سايت
اين يک الگوي طراحي است که عملکرد آن به اين صورت است که تا زماني که به يک شيء از صفحه نيازي نيست ، آن شيء بارگذاري نمي شود . مثلا در يک سايت لانگ اسکرول مادامي که کاربر به بخش پايين صفحه پيمايش نکرده است ، اشياء آن قسمت ها بارگذاري نمي شوند . اين راهبرد بارگذاري فقط در صورت نياز باعث مي شود تا منابعي که در هر قسمت از سايت براي کاربر بارگذاري مي شوند کاهش يابد و در نتيجه سرعت را بالاتر ببرد .
براي استفاده از اين تکنيک در طراحي سايت ، مي توانيد از بسياري فريم ورک ها و افزونه ها و ابزارهاي آماده اي که براي پياده سازي آن در پروژه موجود است استفاده کنيد .
وب نوش