مزایا و معایب استفاده از عکس پس زمینه تمام صفحه در طراحی وب سایت

طراحي سايت هم در طول زمان داراي الگوها و مدهايي است که پيوسته در حال تغييراند. طراحان وب با پيروي از اين تغييرات، مي توانند بروز بودن خود را نشان داده و وب سايت هاي مدرني را طراحي کنند. يکي از روشهايي که اخيرا بسيار محبوب شده و از طرف طراحان سايت، مورد استقبال قرار گرفته، استفاده از تصوير بک گراند بزرگ و تمام صفحه در طراحي است. اين روش ما را به چند سال پيش مي برد که آن زمان نيز يک همچين روشي مد شده بود و خيلي زود به علت حجم بالاي تصاوير و سرعت محدود آن موقع اينترنت کاربران منسوخ شد.

حالا با بالارفتن سرعت پهناي باند اينترنت کاربران و تکنيک هاي جديد طراحي سايت حرفه اي، اين روش دوباره مورد استفاده قرار گرفته است. يکي از مزاياي استفاده از اين روش، تاثير بصري خوبي است که بر روي کاربران ايجاد مي کند. کاربران پس از ورود به وب سايت شما با تصويري بزرگ و تاثيرگذار مرتبط با کار و فعاليت شما مواجه شده و احتمال جذب شدن او براي ادامه و ايجاد تعامل با وب سايت شما بالا مي رود.

استفاده از تصاوير يکتا و متناسب با فعاليت شما مي تواند تاثير زيادي روي کاربر داشته باشد و نسبت به طراحي هاي مرسوم و کپي شده رقبايتان، تفاوت خاصي را براي کاربر ايجاد نمايد. يکي از چالشهاي طراحان سايت جذب چشمي کاربران و در نهايت تاثير مثبت بر روي ذهن آنهاست. شما با روش استفاده از پس زمينه تصويري بزرگ، مي توانيد چشم کاربران را سريعتر و قدرتمند تر جذب نماييد.

هنگامي که توجه کاربر جلب شد شما فرصت داريد تا او را به سمت هدف خود راهنمايي نموده تا نرخ تبديل بازديد کننده به مشتري خود را بالا ببريد.

استفاده از عکس بزرگدر بک گراند سايت

يکي از معايب استفاده از اين روش، اين است که بسياري از مديران وب سايتها با الگوبرداري از وب سايت هاي مدرن، تصويري بزرگ در پس زمينه وب سايت خود استفاده مي کنند در حاليکه هيچ اثري از خلاقيت و تکنولوژي مدرن ديگري نيست. اين وب سايت ها مانند همان وب سايتهاي چند سال پيش، از مد افتاده نمايش داده خواهند شد.

يکي ديگر از معايب استفاده از اين روش، اين است که هرچه باشد وب سايت شما نسبت به وب سايتهايي که در طراحي سايت آنها از عکس استفاده نشده است حجيم تر خواهد شد و با توجه به تغييرات اخير بهينه سازي موتورهاي جستجو و تاثيرگذاري سرعت سايت شما بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجو، استفاده از بک گراند تصوبري مي تواند تاثيري منفي داشته باشد. پس بهينه سازي هرچه بهتر تصوير و کم حجم نمودن آن مي تواند به سرعت سايت شما کمک شاياني نمايد.

در انتخاب تصاوير دقت نموده و از تصاوير با رنگهاي خيلي جيغ استفاده نکنيد. معمولا مي توانيد يک نماي تيره به تصوير اضافه نماييد تا نوشته هاي سايت بهتر ديده شوند.
التج