5 اشتباه متداول در طراحی سایت تعاملی

طراحي سايت جهت ايجاد تعامل هر گز آسان نبوده است. اين نوع طراحي نيازمند برنامه ريزي دقيق و تجزيه و تحليل رفتار کاربران است. امروزه کاربران خيلي سخت تر به انيميشن ها و تصاوير براق و متحرک تحت تاثير قرار مي گيرند و ايجاد تعامل با آنها روز به روز سخت تر و در حال تغيير است. در اين بين مشکلات و اشتباهاتي رايجه در طراحي سايت ها جهت ايجاد تعامل بهتر وجود دارد که در ادامه به آنها مي پردازيم.

نوآوري بيش از حد
طراحان سايت جهت نشان دادن توانايي خود، سعي در استفاده حداکثري از تکنولوژيها و تکنيکهاي روز دنياي وب دارند. گاهي استفاده افراطي از اين تکنيکها مي تواند براي کاربر مطلوب نبوده و ايجاد سردرگمي کند. وب سايت iotorama را ببينيد که طراحي خلاقانه و پيشرفته اي دارد ولي دچار سردرگمي شما مي شود.

راهبري گيج کننده
به ياد داشته باشيد که هدف شما از طراحي سايت، ساخت بازي فکري براي کاربران نيست !!! گاهي وب سايتهايي را مي بينيم که گشت زدن در آنها و رفتن به صفحه اي ديگر واقعا نياز به تمرکز و تفکر فوق العاده اي دارد. با ايجاد منوهاي خيلي خاص و نا معلوم استفاده از تکنيکهاي نامرئي خيلي خاص و کمتر ديده شده، مي تواند به سردرگمي و ترک کاربران منجر شود.

درهم برهمي
مسئله اي که در بسياري از وب سايت هاي ايراني مي بينيم. به خصوص وب سايت هاي خبري که واقعا گشت و گذار در آنها اعصابي فولادي مي خواهد. چيدمان بهم ريخته و استفاده بي رويه از بنرهاي تبليغاتي متحرک باعث رنجش کاربر خواهد شد. در گذشته اين نوع طراحي خيلي مرسوم بود و صاحبان وب سايت ها دوست داشتند همه چيز را يکجا داشته باشند. از تقويم و آب و هوا گرفته تا جداول مسابقات و ...
امروزه ديگر اين نوع طراحي ها کاربردي ندارد. استفاده از اين امکانات براي کاربران امروزي جذابيتي نداشته و شلوغي بيش از حد وب سايت شما مي تواند او را فراري دهد.

کم توجهي به طراحي فرم ها
فرم هاي وب سايت مي توانند در تبديل بازديد کننده به مشتري شما کمک فراواني کنند. عدم توجه به طراحي و استايل فرم ها مي تواند باعث عدم توجه کاربر به آنها شود. با توجه به رنگ بندي و ساختار وب سايت خود، به فرم هاي خود استايل داده و آنها را براي ايجاد تعامل با کاربر جذاب تر نماييد.

در پايان
وب سايت خود را صادقانه بررسي نماييد و با توجه به نکات بالا سعي در حل مشکلات آن نماييد. از شخصي بخواهيد وارد وب سايت شما شده و از آن بازديد نمايد. به مسير حرکت او و سردرگمي تو توجه نموده و اشکالات مشاهده شده را رفع نماييد.

التج