امروزه بيشتر درخواست طراحي سايت ، براي طراحي سايت فروشگاهي است . و هر روز با پيشرفت تجارت الکترونيک به تعداد وب سايت هاي فروشگاهي افزوده مي شود. کم کم هر فروشگاه بزرگي به فکر راه اندازي فروشگاه اينترنتي براي فروش محصولات خود است .
اما مسئله مهمي که در اينجا پيش رو داريم اين است که کدام يک از اين فروشگاهها موفقيت بيشتري را کسب خواهند کرد .
طراحي سايت
مي دانيم که کاربران اينترنت بيشتر نيازهاي خود را از طريق جستجو در گوگل ، برطرف مي کنند . بنابراين بعد از طراحي سايت فروشگاهي ، فروشکاه اينترنتي که در بالاترين رتبه از نتايج جستجو براي کاربر ديده شود موفقيت بالايي براي کسب درآمد بيشتر خواهد داشت. پس فروشگاه اينترنتي نياز مند ابزاري است که از طريق آن بتواند در نتايج جستجو بالا بيايد ابزار مي دانيم که سئو است . در زير شرايط سئو سايت فروشگاهي را توضيح مي دهم:
برخي از فاکتورهاي سئو سايت فروشگاهي
توجه داشته باشيد که برخي از فاکتورهاي سئو سايت بايد در زمان طراحي وب سايت رعايت شوند . در اصل وب سايت بايد با اصول سئو طراحي شود. از جمله مواردي که بايد رعايت شوند :
تنظيم url هاي منظم و درست (داشتن منوي بسيار تميز و منظم)
استفاده از ميکرو ديتاها در طراحي سايت
داشتن توضيحات متا مناسب
داشتن alt تگ براي تصاوير
متاي محصولات
استفاده از برچسب (tag) براي محصولات
داشتن تگ h1 براي هر محصول براي اين کار بهتر است عنوان هر محصول H1 باشد
بخش دانشنامه
استفاده از سيستم اشتراک گذاري محصولات در شبکه هاي اجتماعي
و...
وب سايت فروشگاهي به دليل تنوع زياد محصولات به صورت کلمه به کلمه سئو نمي شود البته براي کلمات خاص و پر بازديد فرق مي کند. اما قبل از هر چيزي با بررسي سايت سئو کلي رو سايت اعمال مي شود. که مي توان گفت فراتر از سئو on-page مي باشد. اما استراتژي برتر براي سئو سايت فروشگاهي تنها نمي تواند سئو کلي باشد .
بعد از سئو کلي مي توان فاکتور برتر براي سئو سايت فروشگاهي را استفاده از شبکه هاي اجتماعي به خصوص تلگرام (ساخت ربات تلگرام ، ساخت کانال تلگرام ، ساخت گروه کاربران فعال ) ، انيستاگرام ( ساخت کانال در انيستاگرام و شروع به جمع کرد فالورهاي واقعي ) شبکه هاي تويتر و گوگل پلاس و همچنين صفحه فيس بوک مي تواند سئو سايت فروشگاهي را بسيار تقويت کند . همچنين داشتن کانال در آپارات ، يو تيوب ، لنزور و پينترست نيز تاثير بالايي دارد . مزيت مهم شبکه هاي اجتماعي برند سازي وب سايت فروشگاهي است .
گفتيم که سئو کلمه به کلمه براي وب سايت فروشگاهي خوب نيست به جز کلمات خاص : برخي از کلمات بازديد بيشتري را براي سايت فروشگاهي دارند همچنين خواهان زيادي نيز دارند کلماتي مانند : تبلت ، موبايل ، لب تاپ ، دوچرخه ، دوربين مدار بسته و ...سئو بر روي همچين کلماتي تاثير زيادي براي جذب مشتري دارد.
البته برخي از وب سايت هاي فروشگاهي تنها در زمينه خاصي محصول عرضه مي کنند . براي همين همچين فروشگاه اينترنتي را مي توان با روش سئو معمولي نيز پيش برد .
وب نوش