مشکلات و اشتباهات رایج در طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه ديگر همه ما از اهميت دستگاههاي تلفن همراه در پيشبرد اهداف بازاريابي اينترنتي خود اطلاع داريم. با افزايش روزافزون کاربران و بوجود آمدن تکنيک طراحي سايت ريسپانسيو، اهميت طراحي سايت پاسخگو به انواع دستگاهها و طراحي بهينه براي آنها شدت يافته است. لذا طراحي صحيح و در پايان ايجاد تجربه کاربري مناسب مي تواند به کارآيي وب سايت شما افزوده و در نهايت به نرخ تبديل بالاي بازديدکننده به مشتري بيانجامد.
امروزه بسياري از طراحان سايت از متد طراحي ريسپانسيو جهت طراحي سايت پروژه هاي مشتري خود استفاده مي کنند که بعضا داراي اشکالاتي هستند. ما در ادامه به برخي اشتباهاتي که اين مشکلات را خلق مي کنند خواهيم پرداخت تا با طراحي وب سايت حرفه اي بتوانيد رابط کاربري بهتري براي بازديدکنندگان موبايلي خود ايجاد کنيد.

دشواري در خواندن و طولاني بودن پيامها
پيامهاي يک وب سايت مي بايست کوتاه باشد مخصوصا براي کاربران موبايل، چراکه اين دستگاهها داراي صفحه نمايش کوچکي هستند و خواندن پيامها و عنوانهاي طولاني مي تواند براي کاربر مشکل باشد و تعداد لمس و پيمايش او را افزايش دهد.استفاده از فونت ريز و نامناسب نيز مي تواند مشکلاتي براي خواندن کاربران موبايل بيافريند.
متون طولاني خود را به يکباره به کاربر نمايش ندهيد و از دکمه هاي ادامه مطلب و يا اطلاعات بيشتر جهت ادامه استفاده نماييد. با استفاده از CSS در طراحي سايت ريسپانسيو سايز فونت متون و عنوانها را در سايزهاي مختلف بهينه نماييد تا کاربر مرور چشمي بهتري در دستگاه موبايل خود داشته باشد. دکمه هاي ادامه مطلب را رنگي با نوشته درشت و چشم گير طراحي کنيد.

غير فعال بودن شماره تلفن

بعضي وب سايت ها در بالاي وب سايت خود، شماره تماس خود را درج مي کنند. اين شماره گاها يک تصوير و يا يک نوشته است. در نسخه موبايل وب سايت شما ضرورت ايجاد دکمه تعاملي تماس با دستگاه موبايل کاربر اهميت پيدا مي کند. استفاده از لينک تماس تلفن در اين شماره تلفن ها مي تواند به تماس راحتتر کاربر با شما کمک نمايد. و کاربر با لمس اين شماره اقدام به شماره گيري خواهد کرد.

تعامل ضعيف
ايجاد تعامل با کاربران موبايل توسط نمايش دکمه هاي بزرگ و لينکهاي جذاب مي تواند به کارآيي وب سايت شما بيفزايد. از دکمه هاي تعاملي واضح و جذاب جهت تشويق کاربران براي عضويت در خبرنامه و يا تکميل يک فرم استفاده نماييد. نوشته روي دکمه ها را نيز با استفاده از css درشت نماييد تا براي کاربران خوانا باشد.

در پايان
وب سايت خود را به عنوان يک کاربر موبايل آزمايش کنيد و صادقانه مشکلاتي که در گشت و گذار در سايت براي شما ايجاد مي کند را يادداشت نماييد. اگر به چند دستگاه موبايل با رزولوشنهاي مختلف دسترسي داريد، از همه آنها در اين آزمايش استفاده نماييد. نرم افزارهاي کامپيوتري شبيه ساز موبايل به اندازه تجربه واقعي به شما کمک نخواهند کرد.