چگونگی استفاده از رنگها در طراحی سایت

استفاده قدرتمند و هدفمند از رنگها مي تواند تاثير زيادي در کاربرپسند بودن وب سايت شما داشته باشد. شما با استفاده از ترکيبهاي رنگي متفاوت مي توانيد پيامي را به کاربر ارجاع داده و يا با نمايش رنگي خاص، سعي در تاثير احساسي بر او داشته باشيد.

در ادامه به چند تکنيک استفاده هدفمند از رنگ در طراحي سايت مي پردازيم:
جلب توجه و راهنمايي مسير هدف
با استفاده از رنگهاي خنثي و نماي سياه و سفيد و ترکيب خاکستري در سايت، و در مقابل رنگي کردن دکمه هاي هدف و لينک صفحات مورد نظر، مي توانيد توجه کاربر را به اين دکمه ها و لينکها جهت رسيدن به هدفشان کمک نماييد.و يا بالعکس با استفاده از يک پس زمينه رنگي بزرگ براي مثال آبي و درج نوشته سفيد بزرگ و دکمه سياه، باز هم مي توانيد نظر کاربر را براي کليک بر روي دکمه مربوطه جلب نماييد.

رنگ در طراحي سايت
شخصي سازي
رنگها طيف گسترده اي دارند و شما با استفاده از يک رنگ خاص و يا ترکيب خاصي از آنها مي توانيد در خلق شخصيت برند خود موفق تر عمل نماييد. حتما لزومي ندارد از رنگهاي پر استفاده در طراحي سايت خود استفاده نماييد. بلکه استفاده از رنگي خاص و شخصي سازي آن مي تواند به برندينگ کسب و کار شما کمک زيادي نمايد.

پس زمينه رنگي
استفاده از يک پس زمينه رنگي گسترده با استفاده از رنگ سازماني شما مي تواند قدرت برند شما را به کاربر القاء نمايد. همچنين استفاده از رنگ مناسب در متون و دکمه ها مي تواند به جلب توجه کاربر به متن و دکمه اي خاص کمک نمايد. اين روش مناسب رنگهاي خيلي جيغ و فسفري نمي باشد و رنگ انتخابي مي بايست براي کاربر چشم نواز باشد.

رنگ
تصاوير پر رنگ و لعاب
گاهي براي برجسته سازي محصولات و خدمات نياز است تا از زمينه خنثي استفاده نماييم و توجه کاربر را به محصول و خدمت از طريق استفاده از تصاوير رنگي جلب نماييم. اين روش در طراحي سايت فروشگاهي مرسوم است. در اين روش با دوري از رنگي کردن عوامل متعدد و پس زمينه مي توانيم توجه کاربر را يه عکس محصول جلب نماييم.

جمع بندي
همانطور که متوجه شديد استفاده هدفمند از رنگها مي تواند تاثير زيادي در راهبري و هدايت کاربران و همچنين برندينگ يک وب سايت داشته باشد. از ايتفاده آنها نهراسيد و با توجه به نياز و هدفتان از رنگها استفاده نماييد.

التج