۳ ویژگی یک وبسایت فروش خوب

شايد فکر کنيد داشتن مهارت در کد نويسي و امور فني طراحي وب سايت مهم ترين نياز شما براي داشتن يک وب سايت فروش خوب است. به عبارت ديگر اگر طراحي وب سايت شما شکيل باشد به راحتي در ميان وب سايت هاي ديگر خودش را نشان مي دهد و فروش شما را تضمين مي کند.

احتمالاً به همين دليل هم هست که افراد بسياري وقت خود را صرف يادگيري زبان هاي فني وب مانند اچ تي ام ال، سي اس اس، جاوا اسکريپت و پي اچ پي مي کنند.
حقيقت اين است که هيچ کس (بجز توسعه دهندگان) نياز به يادگيري اين مهارت ها ندارد! بهتر است بگوييم صرف وقت براي فراگيري اين امور، چنانچه توسعه دهنده نيستيد، کاري بيهوده است! در واقع، بحث فني ايجاد يک وب سايت کم اهميت ترين بخش کار است. با اين وجود، بيشتر ما در همين نقطه گير مي افتيم! وقتي به يک وب سايت فکر مي کنيم، به سرعت به ياد کدهاي پيچيده و فناوري مي افتيم که ترسناک و هزينه بر به نظر مي آيند.
اما مجبور نيستيم اين گونه باشيم. چنانچه در فکر ايجاد يا باز طراحي وب سايتتان هستيد، ? عامل زير را مد نظر داشته باشيد:
?. فناوري
?. طراحي سايت
?. تبليغات
اين عوامل به ترتيب اهميت مرتب شده اند. تبليغات مهم ترين عامل موفقيت يک وب سايت فروش است. در ادامه، ابتدا توضيح کوتاهي در مورد موارد ? و ? مي آيد و سپس به تبليغات پرداخته مي شود. تبليغات وب سايت شما نقطه اي است که شما بازديدکنندگان وب سايتتان را به مشتريان خود تبديل مي کنيد.

 

فناوري

شما تنها به يک ابزار نياز داريد: وردپرس. در اکثر موارد هيچ دليلي وجود ندارد که وقت و هزينه خود را صرف موارد ديگر نماييد. علاوه بر اين، بيشتر شرکت هاي ارائه دهنده خدمات وب امکان نصب وردپرس را با فشردن تنها يک کليک ميسر مي سازند. ممکن است نياز باشد نام کاربري و کلمه عبور را تعيين کنيد، اما روي هم رفته وقت زيادي از شما گرفته نمي شود.
براي کار با وردپرس نياز به فراگيري کد نويسي نداريد. اگر مي توانيد با مايکروسافت ورد کارکنيد، خواهيد توانست با وردپرس به خلق صفحات وب بپردازيد!

طراحي سايت

مي توانيد از هزاران قالبي که به رايگان براي وردپرس وجود دارند استفاده کنيد اما چنانچه مي خواهيد قدري هزينه کنيد مي توانيد با مراجعه به شرکت هاي طراحي وب سفارش يک قالب اختصاصي براي وب سايت خود بدهيد. راه ديگر استفاده از قالب هاي آماده موجود در وب سايت هايي نظير Themeforest.net است. با صرف هزينه ? تا ?? دلار مي توانيد قالب مورد نياز خود را تهيه نماييد. البته اشکال عمده اين کار اين است که از آنجايي که قالب منحصر وب سايت شما نوشته نشده است ممکن است آن را در وب سايت هاي ديگر مشاهده نماييد و نتيجتاً يگانه بودن وب سايت خود را از دست بدهيد. اما مزيت آن ارزان تر بودن نسبت به سفارش قالب اختصاصي است.
طراحي مهم است. شما مي خواهيد وب سايتتان حرفه اي به نظر برسد اما مهم ترين عامل تبليغات است.
تبليغات

به وب سايتتان به عنوان يکي از عوامل فروش خود نگاه کنيد. هدف نهايي ايجاد وب سايت شما فروش و درآمدزايي است. حقيقت اين است که يک وب سايت با ظاهر معمولي اما داراي پيشنهاد هاي فروش عالي، قدرت جذب بالا و تبليغات هدفمند همواره فروش و بازگشت سرمايه بيشتري نسبت به يک وب سايت شيک اما با تبليغات ضعيف ايجاد مي کند. بنابراين،کلمات موجود در صفحه اهميت بيشتري نسبت به طراحي و امور فني دارند. البته همان طور که گفتيم، به يمن وجود وردپرس نگراني چنداني در اين موارد نيز نخواهيد داشت.
امروزه با گسترش تجارت الکترونيک افراد متخصصي در زمينه تبليغات وجود دارند که مي توانند شما را راهنمايي کنند و يا حتي در وب سايت خود تبليغ محصول شما را انجام دهند و يا در مورد آن مطلب بنويسند.
پس چنانچه ايجاد يا باز طراحي وب سايت خود را به علت هزينه بر بودن و يا ندانستن امور فني به تأخير انداخته ايد عجله کنيد! همان طور که مي بينيد، رسيدگي به اين امور چندان هم سخت نيست. ابتدا،بر روي توضيحات و تبليغات کالا يا خدمات خود تمرکز کنيد، سپس يک قالب حرفه اي انتخاب کنيد و وردپرس را نصب نماييد. اين کار در وقت و هزينه شما صرفه جويي مي کند.