4 راه برای افزایش جذابیت سایت شما در نتایج گوگل

وقتي کاربر کلمه اي را در گوگل جستجو مي کند در صفحه جستجو با 10 وبسايت مرتبط با آن کلمه کليدي مواجه مي شود. بررسي ها نشان داده که موارد زير باعث افزايش جذابيت لينک شما در بين 10 لينک نمايش داده شده گوگل مي شود که در نتيجه مقدار کليک کاربران به سايت شما بيشتر مي گردد. افزايش رتبه سايت
در رقابت اين 10 لينک نمايش داده شده، برنده آن لينکي است که جذابيت چشمي بيشتري براي کاربر با توجه به کلمه کليدي جستجو شده داشته باشد.
لذا به چهار راه براي افزايش جذابيت لينک در نتايج گوگل مي پردازيم:

1) نمايش عکس و نام نويسنده در صفحه جستجو
با ست کردن تنظيمات مربوط به نويسنده در وب سايت خود و اتصال آن به اکانت گوگل پلاس نويسنده مي توانيد به گوگل اين امکان را بدهيد تا عکس و نام نويسنده را در نتايج مربوط به آن صفحه نمايش دهد. با اين کار لينک سايت شما در صفحه نتايج گوگل بيشتر به چشم مي خورد و در نتيجه باعث افزايش کليک سايت خود مي شويد.

عکس نويسنده در نتايج جستجوي گوگل

 

2) استفاده از ابزار راهنماي مسير سايت يا Breadcrumbs
اين ابزار جهت نمايش راهنماي صفحات و مجموعه هاي مطالب وبسايت به کابران، مورد استفاده قرار مي گيرد. براي استفاده از Breadcrumbs در سايت هاي جوملايي و يا وب سايت هاي ورد پرسي افزونه هاي زيادي موجود است.

استفاده از اين ابزار باعث نمايش تميز لينک سايت شما و نمايش مجموعه ها و عنوان آن به جاي آدرس کامل سايت، در جستجوي گوگل مي شود. و در نتيجه لينک سايت شما نماي چشمي بهتري پيدا مي کند.

مسير سايت در جستجوي گوگل
3) انتخاب عنوان (تايتل) مناسب و چشمگير
يکي از مهمترين عناصر در صفحات جستجو مي باشد. کاربر بر روي سايت شما کليک نمي کند اگر درک درستي از تايتل سايت شما نداشته باشد. لذا رعايت نکات زير باعث افزايش جذابيت چشمي عنوان سايت مي گردد.

استفاده از کلمات کليدي مورد نظر در عنوان سايت
استفاده از عنوان کوتاه (کمتر از 65 کاراکتر)
استفاده از اعداد (در صورت نياز)
استفاده از کلمات و يا کاراکترهاي جداکننده
استفاده از کلمات چگونه، چرا و... (در صورت نياز)
4) استفاده از رتبه دهي ستاره اي در مطالب و محصولات

رتبه دهي ستاره اي ابزاري است که براي سنجش نظر کاربران براي مطلب و يا محصولي خاص در وب سايت استفاده مي گردد. اين ابزار و ستاره هاي آن اگر مطابق با استانداردهاي گوگل باشد در نتايج گوگل نمايش داده مي شود و باعث افزايش جذابيت زيادي براي لينک شما مي گردد. براي اطلاع بيشتر به لينک Google Rich snippet star rating مراجع نماييد.
التج