11 ویژگی یک بک لینک با کیفیت در سئو سایت

اين 11 ويژگي براي بک لينک با کيفيت در سئو سايت خصوصيات کلي آن ها را بيان کرده و نحوه ي استفاده از آن ها را به خوبي مشخص مي سازد. به ياد داشته باشيد يک بک لينک با کيفيت براي سئو سايت هنوز ميتواند بسياري از استاندارد ها را دارا باشد. به هر حال، شما بايد تلاش خود را بکنيد تا با دستورالعمل هاي کيفيت همراه باشيد زيرا علاوه بر تضمين رشد سايت شما ، تاثيرات بيشتري نيز روي سئو سايت شما خواهد داشت.
اگرچه اين مقاله در رابطه با تاثير لينک هاي سايت هاي مهم مي باشد ولي با اين حال اين استاندارد ها ميتوانند براي انوع ديگر لينک هاي متني همانند شبکه وبلاگ هاي خصوصي نيز به کار برده شوند

1- گرفتن بک لينک از سايت هاي مرتبط
گرفتن بک لينک در سئو سايت از وب سايت هايي که با کار شما مرتبط هستند باعث بهبود کيفيت سئو سايت شما خواهد بود و همچنين گوگل نيز به اين موارد حساسيت زيادي نشان نداده و فقط امتياز مثبت به آن تعلق مي گيرد.(البته اين کار خيلي هم آسان نبوده و با در نظر گرفتن شرايط لينک هاي دو طرفه و حتي سه طرفه کار دشواري به حساب مي آيد.)
آيا اين کار هميشه ممکن است؟
بديهي است که پاسخ منفي است.
بخاطر همين ضروري است که لينک مورد نظر خود را در دسته بندي هاي بيشتري درج کنيم.
با توجه به مطالبي که گفته شد بايد لينک هاي مورد نظر خود رابر اساس ارتباط سايت مبداء و مقصد اوليت بندي کنيم
بنابرين مرحله اول گرفتن لينک روي مرتبط ترين سايت ها براي سئو سايت متمرکز مي شود.بعد از آن به مرحله دوم ميرويم، که سايت هاي مربوط به بازاريابي اينترنتي را هدف قرار مي دهد. براي مرحله سوم، سايت هايي را که عموما مربوط به کسب و کار هستند شرح خواهيم داد. اکثر مواقع، شما با 3 مرحله اول بيشتر لينک هاي مورد نظرتان را براي سئو سايت خود به دست خواهيد آورد.
نکته ي مهم در گرفتن بک لينک اين است که شما بايد بر روي تلاش هاي اوليه خود روي بيشترين منابع لينک هاي مربوطه قبل از توسعه خارجي تمرکز کنيد.
در نظر داشته باشيد که هميشه استثنا هايي هم در قوانين وجود دارد وقتي که نوبت به سايت-سطح مربوطه ميرسد. براي مثال ميتوان رسانه هاي اجتماعي و دايرکتوري کسب و کار را نام برد. و حتي بعضي از دايرکتوري هاي قديمي هنوز ميتوانند اين کيفيت را شامل شوند اگرچه روابط آن ها زياد هم قوي نباشد.
2 سطح صفحه مربوطه

بسيار خب، الان شما يک ليست خوب از سايت هاي مربوط به خودتان داريد. دومين عنصر مهم جهت گرفتن بک لينک باکيفيت براي سئو ، سطح صفحه مربوطه است. در اصل، محتواي اطراف لينک شما بايد مربوط به محتواي سايت شما باشد.
يک مثال از سطح سايت و سطح صفحه ، ميتواند صفحاتي از وبلاگ باشد که به متن مقاله اي خاص از ساير مقالات لينک داده شود.
به نکته بعدي راجب صفحه- سطح مربوطه ميرسيم...
بله. لينک هاي داخلي ميتوانند يک رابط کامل باشند، براي مثال اگر متن "انکر تکست" به مقاله اي راجب انکر تکست لينک داده شود. ولي اين اتفاق عموما رخ نمي دهد. اگرچه اين موقعيت ميتواند بهترين نتايج را به وجود آورد. در اين حالت شما مي توانيد سيگنال هاي قوي تري را دريافت کنيد حتي اگر مقاله به طور کمي با محتواي لينک شده خارج سايت شما ارتباط داشته باشد.
فراموش نکنيد که گوگل به طور کامل قادر به ربط دادن موضوعات به يکديگر است، پس استفاده از لينک هاي داخلي سايت را فراموش نکنيد
در اينجا به صورت مثال چند نمونه از آنچه بايد انجام دهيد و انجام ندهيد آورده شده است.
دانشنامه سئو + متن الحاقي-> متن الحاقي = تاثير گذارترين
دانشنامه سئو + مقاله کلي سئو -> متن الحاقي = تاثيرگذار
دانشنامه سئو + مقاله cat training -> متن الحاقي = به ندرت تاثير گذار (فقط بخاطر سطح سايت مربوطه)cat training
وبلاگ + مقاله cat training -> متن الحاقي = بي اثر/ شما وقت خود را تلف ميکنيد

3. لينک مربوطه


قبل از اينکه خسته بشويد يا عجله کنيد شما بايد بار ديگر بک لينک باکيفيت براي سئو سايت را اولويت بندي کنيد... !، اين اولويت بندي بايد بر مبناي Topical Trust Flow انجام گيرد. همانطور که در پست هاي قبلي نيز توضيح داده شد، Topical Trust Flowبر مبناي لينک مربوطه و زنجيروار است.
بک لينک با کيفيت در سئو سايت
در اصل، لينک هاي مربوط هستند که به لينک هاي مربوط ديگر لينک ميدهند، در شکل بالا، "کامپيوترها/ برنامه نويسي / اينترنت" روند اعتماد موضعي در دسته اي بزرگ هستند.
اگر شما سايت هايي را که درجه اول هستند اولويت بندي کنيد) و سايت هايي را که بسيار مرتبط با سطح محتوا هستند در درجه دوم اولويت بندي نماييد) لينک هاي بسيار مرتبط داريد و سريعتر به نتيجه ميرسيد.

4.ارزش دامنه

اگر شما قدم هاي قبل را دنبال کرده باشيد، بنابرين شما بايد يک ليست عالي از بک لينک باکيفيت براي سئو و مرتبط مورد نظر را داشته باشيد. ولي الان، شما ميخواهيد که آن لينک هاي مورد نظر را براساس ارزش دامنه دسته بندي کنيد. به طور صادقانه، ارزش دامنه يکي از نادرست ترين معيار هاي در دسترس براي گرفتن بک لينک براي سئو سايت مي باشد زيرا مرورگر هاي باز سايت، فهرست لينک هاي خود را با سرعت کم ريفرش ميکند. بنابرين، ممکن است بعضي سايت ها دامنه ضعيف تري را نشان دهند چون کراول هاي موتور هاي جستجو محتويات سايت شما را به روز رساني نکرده است.
شما بايد لينک هاي مورد نظر خود را بر اساس بالاترين روند اعتماد موضعي و ارزش دامنه دسته بندي کنيد. بعضي مردم ترجيح مي دهند سايت هايي را که ارزش دامنه کمتري دارند انتخاب کنند زيرا روند تاييد آنها معمولا راحت تر است. اين يک رويکرد قابل قبول است، ولي ما ترجيح ميدهيم که لينک هاي پرقدرت و سريع بگيرم تا بتوانم نتايج سريعتري را دريافت کنم.

5. بک لينک هاي متني

اين مورد نسبت به مثال هايي که در بالا زديم کمي آشکارتر است. ولي لينک هاي با محتوا، که همچنين به عنوان لينک هاي متني شناخته مي شوند، قدرت مند ترين هستند. استفاده از بک لينک هاي تک نوشته اي ميتواند تاثير گذار باشد ولي اگر شما تصميم به استفاده از بک لينک هاي تک نوشته اي بگيريد.بسيار سطحي تر و ضعيف تر در مقايسه با لينک هاي داخل متن هستند.

6. کيفيت محتوا

اين چيزي است که بسياري از مردم به آن مي انديشند، ولي در کيفيت اصلي محتوا پشتيباني لينک هاي شما بسيار مهم است. مقاله اي که در طراحي سايت خود استفاده مي کنيد بايد ، جديد ، خوب، خالي از ايرادات گرامري و دستوري باشد (براي اطلاعات بيشتر به بخش توليد محتوا براي سئو سايت مراجعه نماييد)
ارزش بالاي متن= فعاليت هاي لينک و همه گير شدن صفحه = قدرت بيشتر براي لينک شما

7. لينک هاي دور از دسترس مربوطه

در هر زمان که شما يک لينک متني مربوطه را به دست مياوريد، شما بايد توسط ديگر لينک هاي دور از دسترس مربوطه احاطه شويد. لينک هاي دور از دسترس مربوطه اعتماد سايتي را که به شما لينک ميدهد افزايش ميدهد، که در نهايت اعتبار سايت شما افزايش مي يابد. شما بايد از هر وبسايتي که به وب سايت هاي مختلف و به صورت اسپم وار لينک مي دهند دوري کنيد.
اگر شما سايت هاي اساسي و با موضوعات مربوطه در اختيار مردم ميگذاريد بنابرين يک شانس خوبي که داريد اين است که همه لينک هاي دور از دسترس (براي ديگر سايت ها) مرتبط و با کيفيت بالا براي سئو سايت بدست خواهيد آورد. با اين همه ، اگر شما سايت هايي را که فقط براي پست هاي مهمان ساخته شده اند يا وبلاگ هاي عمومي شبکه هستند را منتشر کنيد، شما لينک هاي دور از دسترس اسپم را خواهيد ديد.

8. متن هاي الحاقي

گوگل هنوز تقريبا وزن قابل توجهي را براي کليد واژه هاي الحاقي غني تا زماني که به مقدار کم استفاده ميشوند در نظر ميگيرد . ما در اينجا درصد الحاقي را در اينجا توضيح ميدهيم، ولي شما واقعا نيازي نداريد که از 1% دقيق متن الحاقي فراتر رويد.
بر روي کلمات کليدي مورد توجه تمرکز کنيد و آن ها را هر از گاهي با بعضي از کليد واژه هاي الحاقي پر جستجو بياميزيد که در نتيجه در نتايج جستجو رتبه بالاتري خواهيد گرفت.

9. آدرس آي پي

استفاده از آدرس آي پي هاي مختلف براي گرفتن بک لينک باکيفت در سئو سايت نيز مهم است ، سعي کنيد تا جايي که امکان دارد از آدرس هاي ip مختلف و متفاوت از آدرس آي پي وب سايت خود بک لينک بگيريد .

10. ترافيک ارجاع

در اينجا منظور از ترافيک ارجاع ، کليک هايي است که بر روي لينک شما صورت گرفته و از طريق آن بازديد کنندگان وارد وب سايت شما شده اند ،اهميت ترافيک ارجاع زماني است که رتبه بندي الکساي سايت برايتان اهميت داشته باشد. اگر شما سعي داريد تا الکساي سايت خود را از طريق ترافک ارجاع کاهش دهيد، بنابرين بايد اوليت بندي لينک مورد توجه خود را بر اساس رتبه بندي الکساي سايت مبداء در نظر بگيريد. در برخي از مواقع، ترافيک ارجاع بعضي از سايت ها بالاترين ميزان ترافيکي که شما ميتوانيد دريافت کنيد هستند. تبلغيات بنري و لينک هاي متني در وب سايت هاي پر بازديد به صورت چشم گيري روي اين مساله تاثيرگذار هستند.

11. انتخاب مسير دشوار

به دست آوردن يک لينک با کيفيت خوب بايد سخت باشد. استفاده از وب سايت هايي که از مطالب و محتواي قوي و مرتبط با سايت شما استفاده کرده اند خيلي مهم است ، گرفتن بک لينک از اين نوع سايت ها براي بالا بردن ارزش وب سايتتان خيلي مهم وتاثير گذار مي باشد . در اين ميان برخي از وب سايت ها با آغوش باز از لينک هاي خروجي استقبال کرده و برخي از آن ها نيز در اين زمينه حساسيت هاي بالايي را نشان مي دهند ، طبيعي است که گرفتن بک لينک از وب سايت هاي حساس به لينک خروجي ، به مراتب تاثير بالاتري بر روي سئو سايت شما خواهد گذاشت.
استراتژي بالا بردن ارزش لينک ها
زماني که شما لينکي را از صفحه اي از وب سايتي بدست آورديد ، مي توانيد با بالا بردن ارزش اين صفحه ، به بالارفتن ارزش لينک حاوي آن و در نتيجه وب سايت خودتان شويد. بنابر اين مي توانيد با بالابردن ارزش صفحه مبداء ، به صورت مستقيم بر روي سئو سايت خود نيز کار کنيد.
لينک هاي داخلي
موردي که شايد براي خيلي از افراد مهم نباشد، اگر قدرت ويرايش و نوشتاري در سايت مبداء داريد ، حتما از اين فرصت استفاده کنيد ، استفاده از مطالب مرتبط براي لينک سازي درون سايتي در وب سايت مبداء براي بالا بردن ارزش صفحه ي خاصي که از آنجا بک لينک گرفته ايد خيلي مهم مي باشد ، چراکه اين بالا رفتن ارزش صفحات مبدا باعث رشد سئو سايت شما خواهند شد.
شبکه هاي اجتماعي
شما ميبايست زمان قابل توجهي را براي اشتراک گذاري صفحه هايي که از آن ها بک لينک گرفته ايد صرف کنيد. شبکه هاي اجتماعي اعتبار سايت و لينک هاي شما را افزايش ميدهند. بايد سخت تلاش کنيد تا لينک خود را ارتقا دهيد.

درگير کردن کاربران
ماندگاري کاربران در صفحات و گذاشتن قت براي خواندن مقالات از طرف کاربران نيز براي موتور هاي جستجو مهم مي باشد ، اين ماندگاري ممکن است با مطرح کردن سوال و به چالش کشيدن کاربران صورت پذيرد.
لينک هاي درجه دو
بهترين لينک هاي درجه دو براي ارتقاء ارزش وب سايت شما يکي از خواصي است که به روند اعتماد موضعي مربوط شده است. اگر شما به اين ويژگي دست يابيد، قدرت سئو سايت خود را بالاتر برده و سريعتر رشد خواهيد نمود .
همانطور که شما احتملا مطلع هستيد، اين ويژگي هميشه امکان پذير نمي باشد. معمولا شما فقط روي بهترين لينک هاي قابل تصور کار کرده ايد تا وب سايت خود را در سريع ترين زمان ممکن و در کلمات کليدي مشخص شده رشد دهيد، لينک هاي درجه دو ممکن است از تصاوير ، متن و ... به وب سايت شما داده شوند. اما در اين ميان ابزار هاي مختلفي وجود دارند که ميتوانيد بک لينک هاي سايت هاي رقبا را مورد بررسي قرار داده و از آن ها نيز استفاده کنيد ، در اين زمينه فقط بايد مواظب لينک هاي اسپم و رباتي باشيد. چراکه در صورت شناسايي اسپم از طرف گوگل و يا ساير موتور هاي جستجو مي تواند براي سايت شما نمره منفي به همراه داشته باشد و به صورت غير مستقيم باعث افت ارزش سئو وب سايت شما شوند.

نتيجه گيري
به دست آوردن بک لينک با کيفيت براي سئو سايت سخت است، ولي نتايج بهتري را نسبت به لينک هاي معمولي براي وب سايت مي دهد. سخت تلاش کنيد تا اين لينک ها را به دست آوريد و ديگر نگران صرف مدت زمان آن نباشيد. براي حل مساله زمان و صرفه جويي در آن شما ميتوانيد از سرويس پست مهمان براي گرفتن بک لينک استفاده نماييد. که البته اين امکان در همه ي وب سايت ها وجود ندارد.
وب نوش