طراحی وب سایت و موتورهای جستجو

از زماني که شروع به نوشتن کردم، موضوع اصلي مقالات من طراحي وب سايت هاي سازماني براي ديده شدن در موتورهاي جستجو مي باشد. ساختار URL ، تغيير مسير آدرسها، مواجه با موانع روند طراحي سايت، قرار دادن پژوهش و جستجو در اولويت تمامي مطالب، از جمله مباحث مطرح شده در اين مقالات مي باشد.

به تازگي قصد داشتم از طريق فرآيند کشف که بر روي 500 مورد اجرا شده، بررسي هاي لازم انجام شده، اقدام به راهنمايي شرکت ها براي طراحي مجدد وب سايت نمايم. من به طور مستقيم در مورد جنبه هاي جستجو در پروژه صحبت کردم.

سوال اين نيست که وب سايت شما مجدداً طراحي سايت شده يا نه، در واقع فقط يک سوال ساده است که چه زماني اين کار انجام شده است. اکثر شرکت ها به نوعي هر دو سال يک بار طراحي مجدد به صورت کلي براي وب سايت خود در نظر مي گيرند. بنابراين "چه زماني" اغلب به معني "حال حاضر" است! و مهم نيست که روند طراحي وب سايت شما در چه مرحله اي مي باشد.مهم ترين چيزي که بايد به خاطر داشته باشيد اين است که جستجو بايد مرکز توجه در هر يک از مراحل روند انجام پروژه باشد.

چگونه مي توان يک جستجو و بررسي به صورت طبيعي انجام داد؟ در اينجا چند نمونه براي شروع اين کار به شما ارائه مي کنم:

استفاده از زبان و پيامي که مطابق با ادراک کاربراني که از خدمات و محصولات شما استفاده ميکنند.

در اکثر موارد موتورهاي جستجو هنوز بسيار تحت الفظي کار مي کنند و واقعاً هوش معنايي نهفتهء بالايي دارند. محتوا و زبان که بازتابي بر راههاي جستجوي کاربران دارد، براي شرايط رتبهء وب سايت و رنکينگ آن نيز تاثير گذار مي باشد. راهي که براي درک اين زبان وجود دارد، تحقيق در مورد زبانها و بررسي و جستجوي کلمات کليدي مي باشد. همچنين با مطالعه و با علم به هدف وب سايت خود، قادر به درک آن خواهيد بود. تاثير زبان و کلمات کليدي و راهنمايي در مورد اطلاعات داده شده در وب سايت و استراتژي محتوا از جمله جنبه هاي ديگر اين راه مي باشد.

خواندن فايل هاي گزارشات (بررسي و تجزيه و تحليل گزارش ها)

اگر مي خواهيد بدانيد که چه چيزي را در طراحي مجدد وب سايت از دست مي دهيد،نگاهي به آنچه در حال حاضر از ترافيک وب سايت خود و تصويري که از وب سايت شما در موتورهاي جستجو و Conversion وب سايت شما بدست آمده بياندازيد. آيا با وجود کلماتي مانند "خريد"،"سفر"،"بانکداري" به وب سايت شما ترافيکي هدايت مي شود؟ آيا موجب افزايش ترافيک وب سايت شما شده است؟ آيا بخشي از وب سايت خود که ترافيک بيشتري با کلمات کليدي بلندتر دارد را مشاهده نموده ايد؟ به احتمال زياد خواهيد ديد که بعضي از بخشها ارزش هاي زيادي را براي شما حفظ کرده اند.

اطمينان حاصل نماييد که طراحي وب سايت شما کاملا قابل ايندکس شدن و بررسي شدن در موتورهاي جستجو را دارد.

تکنولوژي و فن آوري قوي اينترنت در موتورهاي جستجو بلافاصله باعث ميشود که در يک نگاه اجمالي به اصل ماجرا پي ببرد. فلش و Ajax ابزارهاي کليدي در طراحي سايت و توسعهء آن هستند،اما ملاحظات ديگري براي جستجو نيز بايد رعايت شود.