چرا آژانس های مسافرتی به طراحی سایت گردشگری نیاز دارند؟

 در دنيای پر مشغله امروز، افراد به دنبال راهی آسان و مطمئن جهت رفع نيازهای خود هستند و با توجه به گستردگی استفاده از اینترنت در تمام زوایای زندگی، در حال حاضر تعداد مسافران الکترونیکی افزایش یافته و باعث ایجاد صنعت گردشگری الکترونیک یا e-tourism  شده است. ET نوعی گردشگری است که از فناوری اطلاعات برای ارائه سرویس های مورد نیاز گردشگران بهره می برد. یک سایت گردشگری می تواند سرویس های مورد نیاز کاربران را در حداقل زمان فراهم نماید و بدين جهت آژانس های مسافرتی نيز پا به عرصه ی وب سايت ها گذاشته اند تا بتوانند حداكثر اطلاعات را در حداقل زمان به بازديدكنندگان خود ارائه دهند و هر آژانس مسافرتی در تلاش است كه با طراحی يك سايت مفيد و كارامد، گوی سبقت را از ديگر رقبای خود بربايد.

 
امکانات پایه ای طراحی سایت آژانس مسافرتی
از جمله امكانات پايه ای كه در طراحی سايت برای آژانس های مسافرتی می توان در نظر گرفت می توان به موارد زير اشاره كرد:
 
اطلاعاتی درباره آژانس مسافرتی
معرفی خدمات آژانس مسافرتی
معرفی تورهای داخلی و خارجی
رزرو تورهای مسافرتی و سفارش خرید آنلاین
نمايش برنامه های هر تور و اطلاعات مورد نياز برای مسافران
تعریف هتل ها
مدیریت و معرفی جاذبه های گردشگری كشورها و شهرهای مختلف
امکان تعریف پکیج و تورهای مختلف همراه با آفرهای ویژه
وضعيت آب و هوای هر كشور
 
 
چگونه یک سایت گردشگری موفق برای آژانس مسافرتی خود داشته باشيد؟
اگر يك سايت بروز و متفاوت گردشگری داشته باشيد به گونه اي كه نظر مخاطب را به خود جلب كند، افراد ترغيب می شوند كه از سایت آژانس مسافرتی شما استفاده كنند و با همين كار (طراحی يك سايت خاص و حرفه ای برای آژانس مسافرتی) می توانيد مشتری های دائمی خود را داشته باشيد و روز به روز هم بر تعداد آنها بيافزاييد.
از آنجايی كه هر آژانس مسافرتی ويژگی های مخصوص به خود را دارد، بنابراين در طراحی سايت برای هر آژانس مسافرتی نیاز به ایجاد خلاقیت دارید تا از تكرار و مشابهت با ساير سايت ها کاسته شود. طراحی يك سايت كه در عين سادگی، خلاقيت هم در آن وجود داشته باشد باعث جذب مشتری و حفظ آن می شود كه اين موضوع در دنيای اينترنت كه صدها سايت ديگر به عنوان رقيب برايتان وجود دارد، حائز اهميت است. با توجه به این که در حال حاضر آژانس های مسافرتی بسیاری اقدام به طراحی سایت نموده اند و در حال رقابت با یگدیگر هستند، رعایت استاندارهای گوگل در طراحی و پیاده سازی سایت و هماهنگی با الگوریتم های در حال تغییر گوگل از مهم ترین نکاتی است که باید به ان توجه داشته باشید. همچنین با توجه به افزایش کاربران موبایل، طراحی  سایت به صورت واکنشگرا از دیگر اولویت های یک طراحی سایت حرفه ای است. با نمایش بهینه در ابعاد مختلف صفحه نمایشگر مانند تبلت و موبایل لود شدن صفحات سایت با سرعتی مناسب انجام می شود و عدم اسکرول های افقی و عمودی  استفاده کاربر را از سایت بسیار آسان می کند.
نکته مهم دیگر در طراحی سایت آژانس راهنمایی مناسب کاربران برای دسترسی آسان به صفحات سایت و چیدمان مناسب محتوای سایت است، در صورتی که ارتباط مناسبی بین کشورها، شهرها، هتل ها، مراکز دیدنی و گردشگری و... ایجاد شود و کاربران به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند، این موضوع باعث می شود که سایت شما را به نسبت دیگران ترجیح دهند. همچنین سئو سایت و پیدا شدن آن در گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند باعث بیشتر دیده شدن سایت آژانس مسافرتی شما در گوگل شود، بخصوص زمانی که مسافران به دنبال خرید تور در مقصد مشخصی هستند و با مراجعه به سایت شما می توانند نیاز خود را برطرف کنند.
منبع: وب24