طراحی وب سایت با قالب های پیش ساخته

اگر در هماهنگ كردن رنگها مشكل داريد، اگر نسبت به معيارهاي زيبا شناسي خود ترديد داريد و اگر در مورد طراحي اطلاعاتي نداريد، مي توانيد با كمترين تلاش يك وب سايت زيبا براي خود بسازيد .

اگر چه طراحي وب سايت هم يك هنر است و هم يك مهارت و حيطه هاي تخصصي مختلفي را در بر مي گيرد كه يادگيري آنها به زمان نياز دارد، اما راه ديگري نيز وجود دارد .اگر در اينترنت جست وجو كنيد، سايتهاي زيادي را خواهيد يافت كه قالب هاي وب سايت را عرضه كرده و يا حتي به طور رايگان ارائه مي كنند .قالبي كه به اين طريق دريافت مي كنيد معمولا مجموعه اي از چند صفحه وب با تصاوير و رهنمودهاي پيمايش است .فقط كافي است تغييرات لازم را در متن به وجود آوريد و يا يك يا چند تصوير جديد به آن اضافه كنيد تا سايت شما ظرف چند دقيقه آماده انتقال به وب سرور شود.

اين روش، از برخي جهات بسيار جذاب است .اكثر طراحان سايت كه در سطح حرفه اي كار مي كنند، قالب ها را به كار مي برند. آنها به طور قطع هر بار از صفر شروع نمي كنند، بلكه يك طرح پايه را كه قبلا داشته اند، انتخاب كرده و آن را براساس نيازهاي شما سفارشي مي كنند. به اين ترتيب، اگر اراده كنيد، لزومي ندارد براي انجام اين كار هزينه اي بپردازيد.
البته سفارشي كردن قالب ها هم چندان ساده نيست، به ويژه در ارتباط با پيمايش در سايت. براي مثال اگر قالبي براي اشاره به بخشهاي مختلف يك سايت از دكمه هاي گرافيكي استفاده كرده باشد، نمي توان تعداد دكمه ها را براساس نياز شخصي تغيير داد. اضافه كردن عناوين و توضيحات نيز دشوار است .بعضي از قالب ها با يك فايل PSD عرضه مي شوند كه در صورت در اختيار داشتن برنامه فتوشاپ و مهارت در استفاده از آن، مفيد هستند .يك قالب ديگر ممكن است براي كمك به كاربران در پيمايش، از منوهاي تجمليDHTML ، استفاده كند .اين ويژگي معمولا مشكلي به وجود نمي آورد، البته در صورتي كه بتوانيد به آساني و در صورت لزوم، گزينه ها و نحوه كار آن را تغيير دهيد .امكان دارد ايجاد يك تغيير ساعتها طول بكشد، در حالي كه طراحان با تجربه مي توانند ظرف ?? ثانيه اين تغييرات را به وجود آورند.
بنابراين، بهتر است قالب هاي وب با تعداد زيادي فايل Help همراه بوده و در صورت لزوم از پشتيباني پست الكترونيك، بهره مند باشند.